“Goede communicatie én proactiviteit voorkomt teleurstelling”
HR-adviseur Esther Oskam over de samenwerking met VSD
Verscholen tussen al het groen ligt in het midden van Nederland Dierenpark Amersfoort. Een prachtige dierentuin die werd opgericht door Wim & Jo Tertoolen in mei 1948. In de eerste zes jaar werden de dieren en het park onderhouden door slechts drie personen. Ruim 70 jaar en vele dieren verder zijn er ruim honderd medewerkers in vaste dienst en zo’n tweehonderd seizoensmedewerkers en vrijwilligers werkzaam. Goed personeelsbeleid is daarom essentieel. Wij spraken met Esther Oskam, HR-adviseur bij Dierenpark Amersfoort, over de samenwerking.
LOVENDE WOORDEN
Eind 2016 gingen zij op zoek naar een nieuwe arbodienst, omdat de vorige niet voldeed aan hun verwachtingen. “Deze teleurstellende ervaring was voor ons het uitgangspunt om op zoek te gaan naar een arbodienst die afspraken nakomt, proactief is en communicatief goed in elkaar steekt. Na de lovende woorden van collega’s van de Apenheul, kwamen wij in contact met VSD.”
GOEDE KLIK
“We hebben persoonlijk kennis gemaakt met verschillende partijen, maar VSD voelde goed. De ‘klik’ was er meteen. Deze ‘klik’ is vooral te danken aan de kennis die VSD heeft van het soort organisatie en hun aanpak met dossieropbouw voelde voor ons heel goed. Daarnaast vonden en vinden wij hun proactieve houding ten opzichte van de dossiers en de wet verbetering poortwachter heel prettig. Zij zitten er echt bovenop en dat is ook wat wij nodig hebben. Dat is de reden geweest dat we voor VSD gekozen hebben.”
SAMENWERKEN
In januari 2017 is de samenwerking van start gegaan. Tot op de dag van vandaag verloopt het volgens verwachting en misschien wel bóven verwachting. Er wordt actief samengewerkt én gecommuniceerd. Dat waren belangrijke voorwaarden voor de samenwerking. “VSD in een paar woorden? Proactief, aanjagers, komen hun afspraken na en zijn behulpzaam. Dit zijn wel een aantal woorden die in mij opkomen als ik deze club mensen moet omschrijven.” Verbeterpunten heeft Esther zo nu en dan, maar bespreekt die dan direct met VSD. “Als er zaken zijn die niet lekker lopen, dan bespreken we die direct. Dat vind ik belangrijk voor een goede samenwerking, omdat op die manier teleurstellingen tot een minimum worden beperkt.” Niet gek dus, dat VSD een mooie 7,5 krijgt als cijfer voor hun complete dienstverlening.