Heb je een vraag?088 554 554 5
InloggenMomenteel hebben we nog geen datum voor deze open-inschrijf training. Laat jouw e-mail adres achter en we informeren je zodra we deze workshop bij jou in de buurt organiseren!
Houd me op de hoogte!Het voeren van een verzuimgesprek, telefonisch of face-to-face, met een medewerker is lastig. Enerzijds heb je te maken met de nieuwe beleidsregels van het AP en anderzijds kom je in de persoonlijke- en omgevingsfactoren van de medewerker. Dat laatste kan best eng zijn. Wat is privé en wat is belangrijk voor het uitvoeren van het werk?
Tel daarbij op dat veel leidinggevenden moeite hebben om hun medewerker medeverantwoordelijk te maken voor het eigen verzuim of dreigend uitval, en het plaatje is compleet. Welke afspraken kan je maken met je medewerker? Is de redenen van verzuim wellicht anders dan een medische oorzaak? En welke oplossingen kan je dan bieden, behalve iemand maar naar de bedrijfsarts sturen? Tenslotte rest nog de vraag: wat mag je noteren in het verzuimsysteem?
Het voeren van een verzuimgesprek is niet zo lastig als het lijkt. Met de juiste handvatten ontwikkel je jouw eigen 'draaiboek'. Wij zouden VSD niet zijn als we jou niet de theorie en de oefening zouden kunnen bieden in het voeren van een (telefonisch) verzuimgesprek. Tijdens de workshop is er bovendien ruimte om vanuit de eigen casuïstiek te oefenen.
Wat leer je:
Deze workshop is voor personen die verantwoordelijk zijn voor de inzetbaarheid, verzuim (begeleiding) en voorkomen van verzuim van medewerkers