8 NOVEMBER 2018

Locatie volgt, - 10 plaatsen vrij

Het voeren van een verzuimgesprek, telefonisch of face-to-face, met een medewerker is lastig. Enerzijds heb je te maken met de nieuwe beleidsregels van het AP en anderzijds kom je in de persoonlijke- en omgevingsfactoren van de medewerker. Dat laatste kan best eng zijn. Wat is privé en wat is belangrijk voor het uitvoeren van het werk?

Tel daarbij op dat veel leidinggevenden moeite hebben om hun medewerker medeverantwoordelijk te maken voor het eigen verzuim of dreigend uitval, en het plaatje is compleet. Welke afspraken kan je maken met je medewerker? Is de redenen van verzuim wellicht anders dan een medische oorzaak? En welke oplossingen kan je dan bieden, behalve iemand maar naar de bedrijfsarts sturen? Tenslotte rest nog de vraag: wat mag je noteren in het verzuimsysteem?

Deze training duurt een dagdeel en er is plaats voor 10 deelnemers.


Inschrijving eindigt over

65dagen
19uur
aanmelden

27 NOVEMBER 2018

Locatie volgt, - 10 plaatsen vrij

Het voeren van een verzuimgesprek, telefonisch of face-to-face, met een medewerker is lastig. Enerzijds heb je te maken met de nieuwe beleidsregels van het AP en anderzijds kom je in de persoonlijke- en omgevingsfactoren van de medewerker. Dat laatste kan best eng zijn. Wat is privé en wat is belangrijk voor het uitvoeren van het werk?

Tel daarbij op dat veel leidinggevenden moeite hebben om hun medewerker medeverantwoordelijk te maken voor het eigen verzuim of dreigend uitval, en het plaatje is compleet. Welke afspraken kan je maken met je medewerker? Is de redenen van verzuim wellicht anders dan een medische oorzaak? En welke oplossingen kan je dan bieden, behalve iemand maar naar de bedrijfsarts sturen? Tenslotte rest nog de vraag: wat mag je noteren in het verzuimsysteem?

Deze training duurt een dagdeel en er is plaats voor 10 deelnemers.


Inschrijving eindigt over

84dagen
19uur
aanmelden

Geïnteresseerd in deze workshop!

Laat jouw e-mail adres achter en we informeren je zodra we deze workshop bij jou in de buurt organiseren!

Houd me op de hoogte!

Training in jouw bedrijf?

Vul het onderstaande formulier in, zodat we contact kunnen opnemen!

Dit is wat je leert

Het voeren van een verzuimgesprek, telefonisch of face-to-face, met een medewerker is lastig. Enerzijds heb je te maken met de nieuwe beleidsregels van het AP en anderzijds kom je in de persoonlijke- en omgevingsfactoren van de medewerker. Dat laatste kan best eng zijn. Wat is privé en wat is belangrijk voor het uitvoeren van het werk?

Tel daarbij op dat veel leidinggevenden moeite hebben om hun medewerker medeverantwoordelijk te maken voor het eigen verzuim of dreigend uitval, en het plaatje is compleet. Welke afspraken kan je maken met je medewerker? Is de redenen van verzuim wellicht anders dan een medische oorzaak? En welke oplossingen kan je dan bieden, behalve iemand maar naar de bedrijfsarts sturen? Tenslotte rest nog de vraag: wat mag je noteren in het verzuimsysteem?

Het voeren van een verzuimgesprek is niet zo lastig als het lijkt. Met de juiste handvatten ontwikkel je jouw eigen 'draaiboek'. Wij zouden VSD niet zijn als we jou niet de theorie en de oefening zouden kunnen bieden in het voeren van een (telefonisch) verzuimgesprek. Tijdens de workshop is er bovendien ruimte om vanuit de eigen casuïstiek te oefenen.

Wat leer je:

  • Het voeren van een (telefonisch) verzuimgesprek,
  • Het vervolg op dat gesprek,
  • De juiste vragen stellen,
  • Te luisteren en te anticiperen op wat je hoort,
  • De medewerker een rol geven in het eigen verzuim
  • Reflectie op je aanpak
  • Oefenen met casuïstiek
  • Rapportage in het verzuimsysteem (SMART)
  • Breder kijken dan verzuim

TRAINING OVERZICHT, INHOUD EN KOSTEN

  • Datum: Nader te bepalen in september of oktober
  • Locatie: Nader te bepalen
  • Tijdstip: Nader te bepalen
  • Aantal deelnemers: Min. 8, max. 10
  • Tarief open inschrijving: Nader te bepalen
    We kunnen deze workshop indien gewenst ook incompany organiseren. Bel of mail ons voor de mogelijkheden.

 

VOOR WIE IS DE WORKSHOP BEDOELD?

Deze workshop is voor personen met een leidinggevende functie en verantwoordelijk voor de inzetbaarheid, productiviteit, werkplezier en voorkomen van verzuim.

  • HR adviseurs
  • HR managers
  • Interne Casemanagers
  • Corporate Casemanagers
  • Verzuimcoaches
  • Leden van de personeelsvertegenwoordiging
  • Leden van de OR